سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مسابقات المپیک

سایت شرط بندی معتبر

تروریسم بیشترین تأثیر را مستقیم بر بازیهای المپیک در سال گذاشت. هنگامی که بازیهای تابستانی در مونیخ آلمان برگزار شد ، یازده نفر از اعضای تیم المپیک اسرائیل توسط گروه تروریستی فلسطینی سپتامبر سیاه در گروگان گرفته شدند که در حال حاضر به عنوان قتل عام مونیخ شناخته می شود . تروریست ها بلافاصله پس از آنکه دو ورزشکار را به گروگان گرفتند و ورزشکار دیگر را نیز در جریان یک تلاش ناموفق برای آزادی کشتند ، آنها را کشتند. یک افسر پلیس آلمان و پنج تروریست نیز از بین رفتند. به دنبال انتخاب بارسلونا ، اسپانیا برای میزبانی بازی های المپیک تابستانی ، جدایی طلبان ETAسازمان تروریستی حملاتی را در منطقه آغاز کرد ، از جمله بمب گذاری ویک در سال که منجر به کشته شدن ده نفر در شهری شد که در آن رویدادهایی نیز برگزار شد.  

 

تروریسم بر دو بازی آخر المپیک که در ایالات متحده برگزار شد ، تأثیر گذاشت. در جریان بازی های المپیک تابستانی در سال در آتلانتا ، جورجیا ، بمبی در پارک المپیک صد ساله منفجر شد که منجر به کشته شدن دو نفر و زخمی شدن نفر دیگر شد. این بمب توسط اریک رودولف ، یک تروریست داخلی آمریکایی تنظیم شده است که در حال حاضر به دلیل بمب گذاری در حبس ابد است. بازی های المپیک زمستانی در سالت لیک سیتی، یوتا ، محل تنها پنج ماه پس از زمان حملات سپتامبر، که به معنای سطح بالاتری از امنیت برای بازیهای المپیک بود. در مراسم افتتاحیه این بازی ها نمادهایی از رویدادهای روز نمایش داده می شد . آنها شامل پرچمی بودند که در Ground Zero به اهتزاز درآمد و محافظان افتخاری اعضای NYPD و FDNY بودند.

 

تابعیت

قوانین IOC برای تابعیت

منشور المپیک ایجاب می کند که یک ورزشکار تبعه کشوری باشد که برای آن شرکت می کند. تا زمانی که سه سال از رقابت این رقیب برای کشور سابق گذشته باشد ، ممکن است دو تابعیتی برای هر یک از کشورها رقابت کنند. با این حال ، اگر NOC و IF در این مورد توافق کنند ، ممکن است هیئت اجرایی IOC این دوره را کاهش یا لغو کند. این دوره انتظار فقط برای ورزشکاران وجود دارد که قبلاً برای یک کشور مسابقه می دادند و می خواهند برای یک کشور دیگر رقابت کنند. اگر یک ورزشکار تابعیت جدید یا دوم را بدست آورد ، پس نیازی به انتظار زمان مشخصی قبل از شرکت در کشور جدید یا دوم نیست. IOC تنها پس از اعطای تابعیت شهروندان به ورزشکاران ، به مسائل مربوط به تابعیت و ملیت می پردازد.