سفارش تبلیغ
صبا ویژن

آشنایی با قوانین جهانی ورزش

سایت شرط بندی معتبر

سطح زمین

از واژه wicket نیز گاهی اوقات برای اشاره به خود زمین کریکت استفاده می شود.   طبق قوانین کریکت ، این کاربرد نادرست است ، اما در عرف استفاده است و به طور معمول توسط پیروان کریکت قابل درک است. اصطلاح ویکت چسبنده به وضعیتی گفته می شود که در آن سطح زمین مرطوب شده است ، معمولاً به دلیل باران یا رطوبت زیاد. این مسیر توپ را غیر قابل پیش بینی تر می کند ، بنابراین کار دفاع از کنده ها را بسیار دشوارتر می کند. تصور می شود که این عبارت کامل در اصل "خفاش در ویکت چسبناک" بوده است. چنین زمین هایی تا اواخر دهه  در همه سطوح بازی (یعنی تا سطح تست مسابقه) امری عادی بود.

در سایر ورزشها

از قوسهای استفاده شده در کروکت و روک بعضاً به عنوان ویکت ، خصوصاً در انگلیسی آمریکایی یاد می شود . این قوس ها از بازی اجدادی بیلیارد زمینی (که ممکن است مربوط به کریکت هم باشد) سرچشمه می گیرند و قبلاً حلقه ، طاق یا بندر نامیده می شدند . این بندر تا قبل از قرن هجدهم یکی از ویژگی های برجسته بیلیارد میز داخلی بود.

در بیس بال ، منطقه ضربه شبیه ویکت است ، به این صورت که یک خمیر که نتواند به توپی که به سمت منطقه حمله می رود ضربه بزند ، در معرض خطر خارج شدن است.

ضربات پنالتی (هاکی روی زمین)

ضربات پنالتی یک روش مورد استفاده در است هاکی روی چمن به تصمیم می گیرید که تیم پیشرفت به مرحله بعدی مسابقات (یا برنده مسابقات) زیر یک بازی گره خورده است. از دو روش استفاده شده است: رقابت اصلی ضربه پنالتی بهترین ضربه از بین  ضربه پنالتی با مرگ ناگهانی است اگر امتیازات پس از پنج ضربه مساوی باشد. یک مسابقه ضربات پنالتی جایگزین در مسابقات بزرگ در سال  معرفی شد. گاهی اوقات به عنوان ضربه پنالتی شناخته می شود ،  روش مشابه ضربات پنالتی در هاکی روی یخ استو از یک به یک بین بازیکن مهاجم و یک دروازه بان تشکیل شده است. تا سال  ، ابتدا حداکثر دو دوره گل طلایی . دقیقه ای انجام می شد. پس از آن متوقف شد